2013'ün son çeyreğinde duyurusu yapılan yeni seri RH460 delici takımlar 2014 başı itibariyle Türkiye'de satışı sunuldu.
Sandvik RH460, güvenilir teknoloji kullanılarak üretilmiş, yüksek performanslı, DTH çekiç gurubudur. Bu tasarım konseptiyle, yüksek darbe enerjisi ve delme performansı elde edilmekte ve bu sayede bütün zemin koşullarında üretkenlik makismum seviyeye çıkarılmaktadır. RH460'ın servis - bakımı oldukça kolaydır ve maliyet-performans arasında iyi bir denge sağlanmaktadır.
Yeni Sandvik RH460 çekici, kuyu dibi sondajlarını daha yüksek seviyelere taşır. Çeşitli zemin şartlarında verimlilik için tasarlanmıştır. Çekiç, düşül hava tüketimi ile daha yüksek darbe enerjisi sağlar. Bu da onun çok etkili ve düşük maliyetli bir ürün olması demektir. Çekiç, aynı zamanda evrensel shank tiplerine uygun olmasıyla esneklik sağlar.
Tamamen yeni RH460 çekiç serisinde tasarım ve geliştirme
Yeni tasarımda ve geliştirme sürecinde ana amaç şunlar olmuştur:
► Yakıt maliyetlerini düşürmek için hava tüketiminin optimize edilmesi.
► Daha yüksek verimlilik için güç seviyesinin artırılması.
► Piston ve çekiç ömrünü uzatmak için yağlama kabiliyetlerinin optimize edilmesi.
► Sürtünmeden kaynaklı arızaların azaltılması için piston yatağı tasarımının iyileştirilmesi.
RH460 çekicin tasarımı, bakım kolaylığı sağlamakta ve iyi bir maliyet ve performans dengesi sunmaktadır. V-Kilidi montaj sistemi, güvenilirliği temin etmekte ve aşınma pullarına ve özel montaj aletlerine duyulan ihtiyacı ortadan kaldırmaktadır. Piston tasarımı, dinamik sızdırmazlık özellikleri ile sabit ve tutarlı bir yağlama sağlamak için yağ olukları ile optimize edilmiştir. Sonuç, neredeyse her türlü zemin şartlarında kullanılabilecek yüksek bir performans ve uygun maliyetli bir alternatif.
Piston
Özellikleri ve Faydaları
RH460 çekiç, sağlam bir piston iç silindir konsepti ile geliştirilmiştir. Bağlantı haricen yapıldığından, pistonda hava kanalları bulunmaz. Çapraz delikleri olmayan bu sağlam piston konsepti, gerilmeye dayalı arızaları ortadan kaldırmaktadır. Pistonun çarpma alanı da bit ucu ile maksimum teması olacak şekilde tasarlanmıştır. Sağlam bir temas alanı ile kombine şekilde servis süresini uzatır ve yorulma gerilimine dayalı erken arızaları ortadan kaldırır.
Piston - Yatak Alanı
Özellikleri ve Faydaları
Piston yatak yüzeyi, yatak kapasitesini optimize edecek şekilde tasarlanmış ve konumlandırılmıştır ve bükülme titreşimlerini ortadan kaldırır. Pistondaki bükülme titreşimleri, darbe modunda iken içerideki parçalar üzerinde ağır bir temas basıncına yol açar. Bu da sürtünmeye ve akabinde de arızaya sebep olur. RH460 piston tasarımı bu sorunu ortadan kaldırmakta ve güvenilirlik ile daha uzun bir servis ömrü sunmaktadır.
Yağlama
Yağ katmanı çekicin servis ömründe kritik bir rol oynar. Çekiç içerisindeki belirli parçalar arasında bir hava geçirmezlik katmanı oluşturur ve sürtünmeye dayalı yıpranmayı önlediği gibi, hareketli parçalardaki sıcaklık oluşumunu da engeller. Bu da sonuçta sürtünmeden kaynaklı arızaların azalmasını sağlar.
RH460 pistonu tasarımında özel oluklar bulunmaktadır bu özel oluklar iki temel amaca hizmet eder:
1. Piston ile iç parçalar arasında sabit ve tutarlı bir yağlama sağlayarak sürtünmeden kaynaklanan arızaları azaltır.
- 2. Basınçlı hava ve yağ olukları dinamik sızdırmazlık görevi yapan bir türbülans oluşturur. Bu da en düşük seviyede hava sızıntısı sağlar.
V-Kilit Sistemi
Özellikler ve Faydaları
RH460 çekicinde kullanılan eşsiz V-kilit sistemi, iç silindirin ve hava distribütörünün hareketini engelleyecek şekilde tasarlanmıştır. Bu basit tasarım, montaj ve söküm için hiçbir aletin gerekli olmamasını sağlamaktadır. Parçaların hareket etmesini engelleyerek, sürtünmeye dayalı arızaları azaltmaktadır. Çelik yataklama halkası, sıcaklıktan ve zamandan bağımsız olarak aynı amaçla kullanılan diğer elastik malzemelere kıyasla sürekli bir yataklama kuvveti oluşturur.
Artan yakıt fiyatlarının DTH sondaj işlemleri üzerinde büyük bir ekonomik etkisi bulunmaktadır. Bir DTH çekicinde daha düşük hava tüketimi bu maliyetlerden kısmak için kilit bir husustur. RH460 çekicin hava devri yayılma ve basınç oranını optimize edecek şekilde tasarlanmıştır. Bu da daha az hava ile daha fazla güç sonucunu vermiştir.